CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Assalamualaikum

untuk pengetahuan anda
segala posting yang di terbitkan di dalam blog ini
adalah sumber/artikel/cerita dari mailbox saya yang telah
dikongsi oleh rakan rakan group

jadi..janganlah anda menuduh saya mengambil,mengedit dan selain nya dari mana mana fakta
kerana niat saya hanya untuk berkongsi sumber/artikel/cerita
yang telah saya baca

harap maklum

ikhlas
sweetmiko

Selasa, 26 Oktober 2010

MASUK SYURGA KERANA MEMBERI MINUM ANJING


MASUK SYURGA KERANA MEMBERI MINUM ANJING
 
Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.
Dari Abu Hurairah dari Nabi saw. bahawasanya ada seorang laki-laki melihat seekor anjing yang makan lumpur kerana sangatnya rasa haus. Maka laki-laki itu mengambil sepatunya (dan memenuhinya) dengan air, sampai dia mampu memberinya minum hingga kenyang (dan melenyapkan rasa haus anjing itu). Maka Allah memuji perbuatannya itu dan memasukkannya ke dalam surga. (Shahih Bukhari) 

DUA GOLONGAN YANG BELUM PERNAH DlLIHAT
ROSULULLAH SAW DAN TELAH KITA LIHAT

Rosulullah s.a.w. bersabda:

Dua golongan ini dari ahli neraka yang belum pernah aku lihat, yaitu: Suatu kaum yang memiliki cambuk, seperti ekor sapi untuk memukul manusia, dan para wanita yang berpakaian tapi lelanjang, berlagak lenggok (dalam jalannya) (Maailat), mengajarkan wanita berlenggak-lenggok (Mumilaat), kepala mereka seperti punuk onta yang miring, wanita seperti ini tidak akan masuk syurga dan tidak akan inencium baunya, walaupun baunya tercium selama perjalanan ini dan ini (jauhnya). (HR. Muslim).
Ramalan Rosulullah s.a.w. ini telah terbukti. Sungguh beliau telah memberikan ciri-ciri (kriteria)yang tepat seperti orang yang menyaksikannya (dewasa ini, di abad Ini).

Berpakaian Tapi Telanjang
Mereka memakai pakaian yang tipis, sehingga kelihatan lekuk tubuhnya atau pakaian mini (bikini) dan  misalnya. Wanita seperti ini berpakaian tapi pada hakikatnya telanjang.
 
Maailat
Berpaling dan taat pada Allah, dan dari kewajipan-kewajipan berupa malu (mempertontonkan auratnya sekaligus melanggar larangan Allah) enggan memakai hijab dan jilbab.  Mereka berlenggak-lenggok dalam jalannya dengan pakaian mini yang memperlihatkan auralnya. 

Mumilaat
Memalingkan wanita lain, dengan mengajarkan kepada mereka bersolek, berdandan secara seronok (ala jahiliah) dan tidak menutup aurat, dengan berbagai macam cara. Memalingkan hati kaum lelaki dengan rayuan roanis beracun iblis. 

Kepala Mereka Seperti ekor unta;
Menyanggulkan rambutnya keatas (kebanyakan rumbat sambungan dan pasangan, padahal Allah dan RasulNya melaknat wanita yang menyambung rambutnya dan minta disambungkannya),

 Dikutip dari: Kepada UKHTI ALMUSLIMAH
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan