CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Assalamualaikum

untuk pengetahuan anda
segala posting yang di terbitkan di dalam blog ini
adalah sumber/artikel/cerita dari mailbox saya yang telah
dikongsi oleh rakan rakan group

jadi..janganlah anda menuduh saya mengambil,mengedit dan selain nya dari mana mana fakta
kerana niat saya hanya untuk berkongsi sumber/artikel/cerita
yang telah saya baca

harap maklum

ikhlas
sweetmiko

Selasa, 27 Mac 2012

WASIAT RASULULLAH UNTUK PEREMPUAN

WASIAT RASULULLAH UNTUK PEREMPUAN
Dari Abdullah bin Umar  r.a. katanya :"Bersabda Rasulullah s.a.w. "Hai kaum wanita, berdermalah kamu dan perbanyaklah permintaan ampunan, kerana saya lihat jenismulah yang terbanyak dari isi neraka. Maka bertanyalah seorang wanita cerdik, katanya : "Hai Rasul, apa sebab kebanyakan kami ahli neraka?"
Jawab Rasulullah s.a.w. : " Kaum wanita suka mencerca dan mudah melupakan jasa suami, dan saya tidak melihat di antara orang-orang yang kurang pandangan dan agama yang merosakkan jiwa seorang lelaki cerdik dan cermat, lebih dari kaum wanita." Katanya pula : "Apakah yang dimaksud kurang pandangan dan kurang agama?" Jawab Rasulullah s.a.w. : "Adapun pandangan kurang, ialah kesaksian dua orang wanita sama dengan seorang lelaki, inilah maksud kurang pandangan; dan pula wanita tidak sembahyang beberapa malam dan tidak berpuasa (ketika haid) bulan Ramadhan, inilah maksud kurang agama."
Sahih Muslim

Tiada ulasan:

Catat Ulasan