CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Assalamualaikum

untuk pengetahuan anda
segala posting yang di terbitkan di dalam blog ini
adalah sumber/artikel/cerita dari mailbox saya yang telah
dikongsi oleh rakan rakan group

jadi..janganlah anda menuduh saya mengambil,mengedit dan selain nya dari mana mana fakta
kerana niat saya hanya untuk berkongsi sumber/artikel/cerita
yang telah saya baca

harap maklum

ikhlas
sweetmiko

Isnin, 2 April 2012

Petua Halau Tikus

Petua Halau Tikus

Dibawah ini adalah Petua-petua,Tips² dan Cara-Cara Halau Tikus di kediaman anda


Petua Halau Tikus 1

Guna daun semambu(daun untuk hilangkan demam campak,orang india rajin tanam)

Petua Halau Tikus 2

Daun Durian Belanda Halau Tikus.
Guna daun durian belanda.Caranya letakkan beberapa helai daun di tempat yang selalu terdapat tikus.Gantikan daun itu selepas 2 atau 3 hari sekali. InsyaAllah, tikus tidak akan datang lagi

Petua Halau Tikus 3

Letak jering dengan tangkai-tangkainya sekali dekat dapur. biarkan di dapur sampai kering dekat dapur tu.

Petua Halau Tikus 4

Taburkan serbuk lada Hitam ditempat ada tikus atau laluan tikus tu.

Petua Halau Tikus 5

Ada orang kata guna buah pong-pong boleh halau tikus.ambik buah tu letak dekat bahagian yang anda syak ada tikus.Insyaallah tikus tak datang dah kut lepas tu.
Amaran. jangan makan pulak buah ni.beracun.

Petua Halau Tikus 6

Guna Daun duri semalu pun boleh halau tikus .

Petua Halau Tikus 7

Bela kucing 2 3 ekor.

Petua Halau Tikus 8

Guna teknik ultrasound

Petua Halau Tikus 9

Gunakan produk Semburan Serai Wangi

-Petua Halau Tikus versi psyko.
Senang je petua ni.tangkap sekor tikus hidup-hidup, gunakan perangkap berumpankan ikan masin ker...apa2 la. pastu bila dah dapat tangkap kurung dia 2-3 hari..dalam bilik air ker...bagi dia minum..je...pastu ari ke4 bawak dia keluar dan cakap kat dia jangan datang rumah aku lagi...kalau tak pas ni aku kurung ko lagi...pastu baca bismillah dan lepaskan dia..InsyaAllah dia takkan datang lagi sekali dengan spesis² dia..haha

dah ramai orang mempraktikkan petua ni...dan dijamin berkhasiat... insya Allah

sumber:

6 ulasan:

  1. Ada satu lagi produk yang cik boleh tambah di entry.

    Boleh guna produk rat repellent dr Jepun.

    Produk ni apabila diletakkan akan mengeluarkan bau yang menyebabkan tikus menjadi tak selesa dan segera beredar.

    Yang paling penting sekali Murah, Mudah Guna dan tak seksa binatang.

    Boleh tengok produk di http://www.tenringgitshop.com atau email
    tenringgitshop@gmail.com

    Selamat mencuba

    BalasPadam
  2. Rasenye cik t tu Psiko i dulu. Huhu






    BalasPadam
  3. saya sudah pernah cuba halau guna daun durian belanda tapi tidak berkesan..boleh tak perah daun tersebut kemudian sembur tempat tinggalnya dan laluannya?

    BalasPadam
  4. cara saiko tu betul ke berkesan??tkt nanti diorg lagi ramai datang adalah.takutnya..

    BalasPadam
  5. Bnyak.2 cara...nak.try lada itam tu la
    ...tu. je yg senag dpt.....apa2 pun tq infmasinya

    BalasPadam
  6. Lagi aku marah, lagi dye jahanamkan aku punye barang. Camne lagi eh? Penat hadap tikus ni..

    BalasPadam