CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Assalamualaikum

untuk pengetahuan anda
segala posting yang di terbitkan di dalam blog ini
adalah sumber/artikel/cerita dari mailbox saya yang telah
dikongsi oleh rakan rakan group

jadi..janganlah anda menuduh saya mengambil,mengedit dan selain nya dari mana mana fakta
kerana niat saya hanya untuk berkongsi sumber/artikel/cerita
yang telah saya baca

harap maklum

ikhlas
sweetmiko

Khamis, 6 Januari 2011

KEARAH KEMULIAAN DAN SYURGA




Menurut Hadis Nabi S.A.W, Doa Yang Paling Mustajab Adalah Ketika :

1.    Waktu antara azan dan iqamah.
2.   Ketika saat-saat genting atau cemas.
3.   Ketika sujud dalam solat.
4.   Ketika berkecamuk perang fisabilillah.
5.   Ketika hujan lebat mula turun.
6.   Pada malam-malam bulan Ramadhan terutama malam Lailatul Qadar.
7.   Sedang wukuf di Arafah pada Zulhijjah.
8.   Pada malam dan pagi jumaat.
9.   Ketika khatib duduk antara dua khutbah jumaat.
10. Waktu menjelang fajar (sahur).
11. Waktu sebelum dan sesudah bersolat.
12.Ketika tawaf di Kaabah.

“ Ya! ALLAH, jadikanlah aku hamba-Mu yang selalu berdoa kepada-Mu dengan   setulusnya ketika dalam keadaan tenteram sebagaimana tulusnya doa orang-orang yang terpaksa kerana berada dalam kesempitan.”
-Doa Sayidina Ali Zainal Abidin. (cicit Rasulullah s.a.w.) 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan