CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Assalamualaikum

untuk pengetahuan anda
segala posting yang di terbitkan di dalam blog ini
adalah sumber/artikel/cerita dari mailbox saya yang telah
dikongsi oleh rakan rakan group

jadi..janganlah anda menuduh saya mengambil,mengedit dan selain nya dari mana mana fakta
kerana niat saya hanya untuk berkongsi sumber/artikel/cerita
yang telah saya baca

harap maklum

ikhlas
sweetmiko

Khamis, 6 Januari 2011

himpunan doa doa

KEAMPUNAN DAN KEZALIMAN


  
Tafsirnya : "Wahai Tuhan kami! Kami telah menganiayani diri kami sendiri, dan kalau engkau tidak mengampunkan kami dan memberi rahmat kepada kami nescaya menjadikanlah kami dari orang-orang yang rugi." (Surah al-A'raaf: 23)


DOA UNTUK PENGAMPUNAN DAN KESAYANGAN



Tafsirannya: "Wahai Tuhan kami! Kami telah beriman; oleh itu ampunkanlah dosa kami serta berilah rahmat kepada kami dan sememangnya Engkau-lah jua sebaik-baik orang Pemberi Rahmat". (Surah al-Mu'minuun: 109)   

UNTUK KEBAHAGIAAN KELUARGA




Tafsirnya : 'Wahai Tuhan kami! Berilah kami beroleh dari isteri-isteri dan zuriat keturunan kami : perkara-perkara yang menyukakan hati melihatnya dan jadikanlah kami imam ikutan bagi orang-orang yang (mahu) bertakwa'.
(Surah al-Furqaan : 74)


MENDAPAT JALAN YANG BENAR





Tafsirnya : "Wahai Tuhanku! Masukkan aku ke dalam urusan agamaku dengan kemasukan yang benar lagi mulia, serta keluarkan aku daripadanya dengan cara keluar yang benar lagi mulia; dan berikanlah kepadaku dari sisimu hujjah keterangan serta kekuasaan yang menolongku". (Surah al-Israa' : 80)


KEBAIKKAN DUNIA DAN AKHIRAT


Tafsirnya : "Wahai Tuhan kami! Berilah kami kebaikan di dunia dan kebaikan di akhirat, dan peliharalah kami  dari azab neraka". ( Surah al-Baqarah :201)


BAGI MENETAPKAN PENDIRIAN



Tafsirnya : 'Wahai Tuhan kami! Ampunkan dosa-dosa kami dan perbuatan kami yang melampau-lampau dalam urusan kami, dan teguhkanlah tapak pendirian kami (dalam perjuangan) dan tolonglah kami mencari kemenangan terhadap kaum yang kafir'.
(Surah A-li 'Imraan : 147)

DOA MEMULAKAN TUGAS



Ya-Allah aku memohon pada Mu kebaikan pekerjaan ini dan segala kebaikan yang ada di dalamnya dan aku berlindung pada Mu daripada keburukan pekerjaan ini dan segala keburukan yang ada di dalamnya.  Sesungguhnya di atas segala sesuatu itu Engkaulah yang maha berkuasa menentukannya.

DOA AKHIR TUGAS



Ya, Allah aku serahkan pada Mu pekerjaan ku dan jiwaragaku dan aku bertawakkal kepada Engkau ya Allah

MENDAPAT KETERUNAN YANG BAIK


Tafsirnya : "Wahai Tuhanku! Kurniakanlah kepadaku dari sisi-Mu zuriat keterunan yang baik; sesungguhnya Engkau sentiasa Mendengar (menerima) doa permohonan". ( Surah A-li 'Imran : 38) 











Tiada ulasan:

Catat Ulasan